social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

چهارشنبه1402/8/24

13:11:4

204

حضور در جلسات تا پیگیری مسائل

گاه‌شمار سفر ریاست عالی سازمان ملی استاندارد به مشهد و مراسم یکصد سالگی استاندارد

شامگاه 21 آبان، دکتر مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، دکتر زین الصالحین، مدیرکل دفتر حوزه ریاست، امور استان‌ها و دبیرخانه شورای‌عالی استاندارد، دکتر هاشمی، رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، جناب آقای مهندس نعمتی، مدیر کل دفتر مرکزی حراست و هیئت همراه وارد مشهد شدند.
ایشان در بدو ورود، در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، مورد استقبال رسمی سید محمد سجادی عطار، مدیر کل استاندارد خراسان رضوی قرار گرفتند.

سفر دکتر اسلام پناه که به منظور شرکت در مراسم بزرگداشت یکصدمین سالگرد تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران، تقدیر از برگزیدگان استانی و ملی، و روز ملی کیفیت انجام شد، در ایستگاه اول خود، به مزار شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس رسید. رئیس سازمان ملی استاندارد و هیئت همراه در اولین اقدام به زیارت شهدای گمنام وطن شتافتند تا با ایشان تجدید بیعت کنند.
صبح 22 آبان، دکتر اسلام پناه پس از زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) در مراسم بزرگداشت یکصدمین سالگرد تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران و روز ملی کیفیت حضور یافتند.
این مراسم با حضور دکتر اسلام پناه و هیئت همراه، مهندس سجادی عطار مدیر کل استاندارد خراسان رضوی، جناب
آقای داوری فرماندار مشهد و معاون استاندار، دکتر ابراهیمی رئیس خانه صنعت و معدن استان و سایر مسئولین بلند پایه استانی، نمایندگان و نخبگان ادارت کل استاندارد سراسر ایران و همچنین همکاران اداره کل استاندارد خراسان رضوی آغاز شد.

سجادی عطار در ابتدای مراسم، ضمن خوشامد گویی به میهمانان، از جنایت علیه مردم غزه یاد کرد و با تاکید بر دنباله روی اداره کل استاندارد خراسان رضوی از اهداف و سیاست‌های ابلاغی و برنامه‌های دولت مردمی سیزدهم، رویکرد تحولی سازمان را در راستای نگاه تسهیلگری و حمایتی تبیین کرد.
سجادی عطار افزود که دامنه ارزیابی، نظارت و حمایت، علاوه بر حوزه کالایی به حوزه خدمات نیز گسترش یافته است
.
دکتر ابراهیمی، رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی دغدغه‌ها و مسائل جاری حوزه تولید و صنعت را بی پرده بیان کرد. در ادامه داوری فرماندار مشهد به پاسخ به مسائل مطروحه پرداخت و قول هایی جدی برای پیگیری این موارد داد.

دکتر مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد نیز در صحبت‌های خود با اشاره به دستاوردهای حضور دو ساله در سازمان ملی استاندارد ایران، خبر از اجرای طرح‌های جدید در سازمان ملی استاندارد و در راستای جلب اعتماد عمومی و بسط کیفیت در تولید و خدمات داد و اعلام کرد که به زودی نظام رتبه بندی کیفی نشان استاندارد، با شروع از صنایع سلولزی اجرایی خواهد شد.
در پایان ایشان روز ملی کیفیت و یکصد سالگی سازمان استاندارد را به همه دست اندر کاران و واحدهای نمونه تبریک گفتند و تاکید کردند که این واحدها، عامل به کیفیت هستند و لازم است تا تمام فعالین، چنین الگویی داشته باشند.

در ادامه مراسم، تقدیر از 23 واحد برتر ملی و استانی، 11 مدیر کنترل کیفیت برتر ملی و استانی، رتبه‌های برتر دومین دورۀ مسابقات ملی کیفیت بتن و کارمندان نمونه اداره کل استاندارد خراسان رضوی انجام شد و این افراد، تندیس‌ها و لوح‌های تقدیر خود را از دست ریاست عالی سازمان ملی استاندارد ایران دریافت کردند.
در بخش نهایی مراسم نیز، به پاس تقدیر از تلاش‌های بی وقفه دکتر مهدی اسلام پناه در دومین سالروز حضور ایشان در سازمان ملی استاندارد ایران، لوح یادبودی به ایشان تقدیم شد و عکس یادگاری حاضرین با دکتر اسلام پناه، حسن ختام مراسم بود.
پس از مراسم، دکتر اسلام پناه در نشستی صمیمانه پای صحبت و دردل‌های مدیران واحدهای تولیدی و خدماتی نشست و به صورت ویژه، پیگیر دغدغه‌های ایشان شد.
در این جلسه که حدودا دو ساعت به درازا انجامید، مدیران و نمایندگان چندین واحد تولیدی و خدماتی به بیان مسائل خود پرداختند و دکتر اسلام پناه با پیگیری آنی و تلفنی از مسئولین مربوطه، خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به این موارد شد.

پس از این نشست، رییس سازمان ملی استاندارد ایران، دکتر مهدی اسلام پناه برای شرکت در برنامه «بست بازار» راهی استودیوی رادیو زیارت شد.
دکتر مهدی اسلام پناه موارد ذیل را، به عنوان بخش کوچکی از اقدامات انجام شده در دو سال اخیر در سازمان ملی استاندارد برشمرد
:
  • حفظ مواضع سرسختانه سازمان ملی استاندارد در دفاع از حق مرد؛
  • صدور بیش از 1000 نشان حلال برای گسترش اقتصاد ملی، در بین کشورهای اسلامی؛
  • هدف گذاری کیفیت در شئون مختلف؛
  • ارزیابی‌های متعدد و هوشمندسازی نرخ کیفیت؛
  • عضویت در هیئت مدیره اندازه شناسی و استاندارد سازی کشورهای اسلامی؛
  • تسری سیاست‌های شورای ملی زیارت و گزارش دهی به 57 کشور اسلامی؛
  • استانداردسازی مسئولیت‌های اجتماعی.
وی در پایان این گفتگو خود را خادم مردم دانست و گفت: «ما از مردم توقعی نداریم، ما خدمتگزار مردم هستیم. ما باید وظایف خود را قاطعانه انجام دهیم و انتظار مردم هم همین است. تمنای ما از مردم مطالبه گری است».
در ادامه برنامه‌های روز ملی کیفیت، دکتر اسلام پناه با کارکنان اداره کل استاندارد خراسان رضوی دیدار کردند و پای صحبت ایشان نشستند.
همزمان با جلسات عصر روز دوشنبه 22 آبان، کمیسیون‌های تخصصی ششگانه با حضور 60 نفر از نمایندگان و نخبگان ادارات کل استاندارد سراسر ایران با حضور دکتر اسلام پناه،دکتر زین الصالحین و دکتر هاشمی برگزار شد که به آسیب شناسی فرآیندها، بررسی راهکارها و تدوین دستورالعمل‌ها اختصاص یافت.

پس از گفتگوهای دقیق در شش حوزه توسعه و منابع انسانی، اجرای استاندارد، استانداردسازی، روابط عمومی و امور حلال، اوزان و مقیاس‌ها و تایید صلاحیت جمع‌بندی عارضه یابی‌های انجام شده و راهکارهای پیشنهادی، برای دکتر اسلام پناه ارائه شد. ریاست عالی سازمان ضمن استماع دقیق راهکارها، خواستار اجرایی شدن هرچه سریع‌تر و تصحیح برخی از آن‌ها شد و موارد بررسی شده در تمامی حوزه‌ها را بسیار مطلوب و سازنده ارزیابی کرد.
پس از پایان این جلسه در شامگاه 22 آبان، دکتر اسلام پناه، معاون رئیس جمهور و ریاست عالی سازمان ملی استاندارد جهت عزیمت به تهران، راهی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد شد.

 

تصاویر