social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

شنبه1402/11/7

11:37:0

230

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی، مهمان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی

هشتمین کمیسیون خدمات فنی، مهندسی و عمران اتاق بازرگانی استان میزبان اداره‌ کل استاندارد خراسان رضوی شد.
سید محمد سجادی عطار، مدیرکل استاندارد خراسان رضوی در این جلسه ضمن تبیین قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، افزود: از وظایف حاکمیتی سازمان ملی استاندارد ایران، هدایت نظام استاندارد سازی کشور در حوزه خدمات و کالا است.
وی ضمن اشاره به بند ۲۴ سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت یکی از وظایف و اولین گام استانداردسازی، تدوین استانداردهاست و از موارد محوله به سازمان ملی استاندارد ایران مطابق بند یک ماده ۷ قانون مذکور، تعیین، تدوین، به‌روزرسانی و نشر استانداردهای ملی می باشد. استانداردهایی که زبان مشترک همه ذی‌نفعان و ذیربطان و ملاکی برای ارزيابی‌ها است.
دبیر شورای استاندارد استان به مواد 3 و 4 قانون اشاره نمود و بر اجرای تکالیف محوله توسط دستگاههای اجرایی و دانشگاه ها در تدوین و توسعه استانداردهای ملی تاکید کرد.
سجادی عطار در ادامه به دستور کار جلسه پرداخت و گفت: تدوین استانداردهای ملی فرآیندی مشخص دارد که براساس ارائه دلایل توجیهی، از جانب کمیته برنامه ریزی سازمان ملی استاندارد ایران، تایید می شود و پس از برگزاری جلسات اولیه، فنی، نهایی و طی سایر اقدامات، پس از اجماع نظر گروه‌های تخصصی مختلف و طرح در کمیته ملی سازمان ملی استاندارد ایران، مصوب می شود و پس از آن به عنوان یک سند ملی در دسترس همگان قرار می‌گیرد. گفتنی است در هشتمین جلسه کمیسیون خدمات فنی، مهندسی و عمران پیرامون استانداردسازی سیستم های هوشمند ساختمان توسط متخصصان صنعت برق و ساختمان بحث و تبادل نظر شد و بررسی موضوع به کمیته مرتبط در اتاق بازرگانی استان محول شد.

 

تصاویر